Fürdő helyett hajóbérlés

Évek óta fürdőbe járunk a családdal pihenni. Nekünk ez jelenti a kikapcsolódást a hétköznapokból. Magyarországon már szinte nincs is olyan hely, ahol ne jártunk volna, vannak kedvenc, jól bevált helyeink, de hogyha valamilyen újdonság adódik, akkor mi azonnal ott vagyunk. Mivel már van egy kis gyakolrlatunk az utazásban, általában stressz mentesen, rutinosan eljutunk bárhová, és tudjuk, hogyan kell az adott helyen jól érezni magunkat.

Csakhogy a gyerekek nőnek, egyre nagyobb igényük lenne arra, hogy valami izgalmasat is csináljunk az állandó pancsolás, csúszdázás, túrázás háromszögén kívül is. Idén nyár elején már éreztük, hogy ha igazán jót akarunk nekik, idén valami kalandosabbat keresünk.

Tudtam, hogy a víz közelségét nem szeretnénk feladni. Nekünk a nyár azt jelenti, hogy élvezzük a hullámok simogatását, a víztükör csillogását, a cseppeket a bőrünkön… Olyan nincs, hogy ne csinálunk valami ilyesmit.

Weboldal adta az ötletet

Törtem a fejem, hogy mi lehet nekünk az ideális kompromisszum. Víz, pihenés, család.. A Balaton adta magát, mint megoldás. De sajnos én hozzászoktam a fürdők kényelméhez. Nem voltam benne biztos, hogy a magyar tenger elég élményt tud nyújtani majd nekünk.

Nyaraláskor jó, ha van valami programlehetőség az “öncélú” strandoláson kívül. Ha a gyerekek unatkozni kezdenek, vagy mi engedjük el magunkat túlságosan, akkor könnyen veszekedéssé, vagy unalmas, átaludt vakációvá fajul még a legjobban várt utazás is.

Nézegettem a tó menti programokat és akkor szembe jött ez a cikk:

Hirtelen éreztem, hogy megbizsereg bennem valami. Vitorlázni még nagy kamasz koromban tanultam meg a híres, Pici bácsi féle vitorlástáborokban. Volt egy két-hároméves időszak az életemben, amikor a hajózás volt a szenvedélyem, le is vizsgáztam, hogy önállóan is vezethessem a vitorlásokat. Egy ismerősöm sokáig kölcsön tudta adni a hajóját nekem, de aztán nem volt pénze a karbantartásra, ezért inkább megvált tőle, én pedig búcsút intettem a hobbimnak.

Régóta gondolkoztam rajta, hogy egyszer, idős koromban, ha a gyerekek már felnőttek, visszatérek még ehhez az életmódhoz, de a technikai tudásom azért sokat kopott az éves során. Aggódtam, hogyan boldogulnék a kötélzettel és társaival, ha újra kipróbálhatnám magamat egy hajón.

A cikkben viszont minden kérdésemre válaszoltak: hajóbérléskor akár arra is lehetőség van, hogy egy tapasztalt kapitány velem tartson és segítsen visszanyerni a ritmust.

Minden adott volt tehát: én egy kicsit visszatérhetek a fiatal énemhez, élményt biztosíthatok a családomnak, ráadásul olyan helyzetben láthatnak engem, amikor még a lassan felnövő nagy kamaszaim is büszkék lehetnek rám. Ez kell nekem!

Minden simán ment

Mielőtt nekifogtam volna a szervezésnek, alaposan végiggondoltam, milyen igényeink lehetnek. A hajózás nem egyszerű dolog, családdal, olyanokkal, akik sosem jártak még a vízen, pláne nem.

Mikor nagyjából felmértem, mire lehet szükségünk, felvettem a kapcsolatot a céggel, amelyiknek a weboldalán a fenti cikket találtam. Pillanatok alatt minden elképzelésem megváltozott.

Szuper csapatot ismertem meg a személyükben, valóban nagyon értette a vízi élethez. Kiderült, hogy az én fiatalkoromhoz képest a hajózás már nagyon megváltozott, az ő modern vitorlásaik sokkal többet tudnak, mint a klasszikus, öreg hajók, amelyekkel én tanultam. Azt viszont egy percig sem éreztem, hogy lekezelnének, úgy beszéltek velem, mint hajós a hajóssal, ez pedig nagyon jólesett.

Az árajánlatuk is meglepett, azt gondoltam, sokkal drágább lesz majd a szolgáltatás. Így viszont az is belefért, hogy egy éjszakát a vízen töltsek a családommal – méghozzá úgy, hogy nappal egy kisebb hajót bérelünk, éjszaka pedig a cég biztosít egy nagyobb vitorlást.

Ez volt a legjobb döntés

Néhány héttel később a mólón találtuk magunkat, hajózáshoz öltözve. A kapitányunk az első pillanattól kezdve úgy irányított minket, hogy a lehető legnagyobb élmény legyen az utazás. Elmagyarázta a hajó használatát, segített abban is, hogyan tudom bevonni a kezelésbe a gyerekeket. Végigvezetett a gyönyörű, tiszta fedélzeten és kajütön, elmondta, mit érdemes tenni, ha bajba kerülünk. Közösen megnéztük az időjárás jelentést és megbeszéltük, hogy ha valamilyen csoda folytán mégis kitörne a vihar, esetleg nagyobb zivatar lepne meg minket, mit tehetünk.

Szerencsére hamar ráéreztem arra, hogyan dolgozhatok a hajóval. A többiek is élvezték, hogy siklunk a vízen, csend van, de lehet a technikával és a kötélzettel játszani, hogy irányítsuk a vitorlást a vízen.

Az éjszakánk is nagyon jól telt, már este megérkezett a nagyobb hajó. Arra is volt gondjuk, hogy figyelmeztessenek, hogy védekezzünk a szúnyogok ellen – hihetetlen, de még a nyílt vízen is akadt belőlük néhány éjszaka.

Mindannyiunknak felejthetetlen élmény volt a Balaton közepéről nézni a csillagokat, megélni a napkeltét és a napnyugtát úgy, hogy körülöttünk semmi más nincs, csak a sima vízszín és az éjszaka távoli hangjai.

Kipihenve, boldogan értünk haza a vakációról. Szerintem nyaranta legalább az egyik fürdőélményünket vitorlás hajózásra fogjuk cserélni a Balatonon.